Abban a reményben írjuk ezt a tájékoztatót, hogy mindenki kipihente magát a nyáron, és felvérteződött az év további részében várható eseményekre/teendőkre.

A következőkben néhány olyan dologra szeretnénk felhívni a figyelmet, ami már egy ideje aktuális, de a rendkívüli helyzet miatt hátra sorolódott.

  • Az ügyfélkapu használata felelősség. Fontos tudni, hogy aki nem egyéni vállalkozó, hanem cég képviselője, az ügyfélkapuja egyben a cég cégkapuja. (Az ügyfélkapus bejelentkezéskor a bal oldalon a nevére kattintva a lenyíló részben választhatja az adószámot -> ez a cég cégkapuja.)
  • Fontos azt is tudni, hogy aki egyéni vállalkozó, annak az ügyfélkapuját nem kezeljük. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy különös esetekben (pl. szünetelés, szünetelés utáni újraindulás) használjuk az ügyfélkaput (mert nem lehet másképp), de mi nem kapunk értesítést arról, hogy arra az ügyfélkapura küldemény érkezett, ha az arról szóló értesítést a vállalkozó nem küldi tovább nekünk.

Tehát a legfontosabb tudnivalók:

  • Amennyiben dokumentum érkezik az ügyfélkapura/cégkapura, arról mindenki kap e-mail értesítést. (Ezt az értesítést mindenki arra az e-mail címre kapja meg, amit az ügyfélkapus regisztrációkor megadott.)
  • Ha az ügyfélkapu használatában gyakorlott, akkor lépjen be, töltse le a dokumentumot, és amennyiben az ránk, a könyvelésre tartozik, küldje el nekünk e-mailben.
  • Ha az ügyfélkapu használatában nem gyakorlott, kérjük, küldje tovább nekünk az értesítő e-mailt, és majd mi letöltjük a dokumentumot (amennyiben tudjuk az ügyfélkapus hozzáférést), valamint megírjuk, hogy van-e teendő vele.

Miért fontos mindez?

  • Mert mi kizárólag, mint meghatalmazott vagyunk jogosultak (ha cégről beszélünk), és kizárólag NAV ügyekben. Tehát érkezik egy csomó olyan levél, amit mi nem kapunk meg, ezért nem látjuk. (Még olyan is előfordulhat, hogy egy NAV ellenőrzésről nem, vagy csak későn értesülünk.)
  • Mert ilyen értesítés az ügyfélkapura jellemzően a vidéki helyi polgármesteri hivatali értesítő is, amit mi NEM látunk. Ilyen módon nem tudunk biztosan helyes iparűzési adó utalandót küldeni.
  • Mert érkezhet egy csomó olyan értesítés, amihez nekünk könyvelésnek nincs közünk, de a céget érintheti. (Végrehajtási eljárás, parkolási és egyéb bírságok, közigazgatási eljárás, stb.)

 

 

Ha hasznosnak tartottad, oszd meg!

Kérdése van?

Kattintson az alábbi gombra, és vegye fel velünk a kapcsolatot!